Skirkite 2% GMP

Pasinaudokite teise paskirti 2% sumokėto GMP Kauno "Vyturio" gimnazijai. Paramos gavėjo kodas 190136887.

Daugiau informacijos straipsnyje >>

   
   

Priėmimas 2018

Prašymus dėl priėmimo 2018–2019 m. m. į visas klases galima teikti:

  • nuotoliniu elektroniniu būdu https://imokykla.kaunas.lt
  • gimnazijoje elektroniniu būdu, padedant gimnazijos darbuotojui, atsakingam už mokinių priėmimą;
  • gimnazijoje pildant popierinę prašymo formą.

Mokiniai priimami iš visos Kauno miesto savivaldybės teritorijos. 
Raštinės darbo laikas I-V nuo 8 val. iki 16 val., tel.(837) 332572

   

Programos "Ateities inžinerija" projektų peržiūra

Informacija

Vasario 2 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete vyko mokinių, „Ateities inžinerijos“ (AI) nuotolinio ugdymo platformos dalyvių, kuriamų projektinių darbų peržiūra. Mūsų gimnazija yra pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį su VGTU ir vykdo AI modulio "Android mobiliųjų įrenginių programavimas" veiklas. 

Neformaliojo vaikų švietimo programoje "Ateities inžinerija" dalyvaujančių mokyklų mokinių sukurtų projektų tarpiniame pristatyme "Vyturio" gimnazijai atstovavo Ib klasės mokinys Titas Petrauskas. Jis sėkmingai pristatė mobiliosios programėlės "Kelionų paieška" idėją ir pradinį aplikacijos variantą.
Dabar laukia kitas etapas projekto etapas - tobulinti aplikaciją, užbaigti viską iki gegužės ir darbą pristatyti vertinimo komisijai.

Informacinių technologijų mokytoja Jolanta Leonavičienė

vgtu 20180202

Šimtmečio programavimo valanda

Informacija

codehour 2017

Jaunieji mūsų gimnazijos programuotojai pirmieji pradėjo švęsti artėjantį Lietuvos 100-mečio jubiliejų. "Vyturio" ketvirtokai ir penktokai  šeštadienį, lapkričio 25 d. dalyvavo KTU Santakos slėnyje vykusioje kompiuterinių technologijų šventėje „Šimtmečio programavimo valanda“. „Šimtmečio programavimo valanda" yra pasaulinės iniciatyvos „Hour of Code” dalis. Kartą metuose ji vienai valandai suvienija virš 100 milijono pasaulio vaikų, kad įkvėptų technologinį smalsumą, kūrybiškumą ir raštingumą.

Šiemet pirmą kartą vaikai programavimą pažino atlikdami ne visam pasauliui skirtas, o specialiai Lietuvai sukurtas užduotis, įkvepiančias pažinti modernios Lietuvos šimtmečio įvykius ir herojus. Jaunieji kūrėjai turėjo įveikti nemažai iššūkių - atkurti S.Dariaus ir S.Girėno skrydį per Atlantą, suprogramuoti lietuvių liaudies šokio judesius, surikiuoti žmones į Baltijos kelio grandinę, pakartoti Rūtos Meilutytės rekordinį plaukimą ir dar daugiau užduočių. Vaikams padėjo didelis būrys savanorių - mokytojų, studentų, jau pažengusių jaunųjų programuotojų.

Ši šventė Kaune vyko antrus metus iš eilės, ir abu kartus joje dalyvavo "Vyturio" jaunieji programuotojai. Džiaugiuosi, kad mūsų gimnazijos mokiniai domisi šiuolaikinėmis technologijomis ir keičia suaugusiųjų požiūrį į "vaikus prie kompiuterio". 

Dėkojame tėveliams už palaikymą!

Jeigu neturėjote galimybės atvykti į programuotojų susibūrimą, bet norite išspręsti užduotis, tai galite padaryti namuose - spauskite nuorodą http://bitbyte.lt/uzduotys/index.html

IT mokytoja Jolanta Leonavičienė

hourofcode2017

Kūrybinės dirbtuvės programuotojams su VGTU dėstytojais

Informacija

Mūsų gimnazija dalyvauja VGTU projekte "Ateities inžinerija" ir vykdo modulio "Android mobiliųjų įrenginių programavimas" veiklas. Spalio 24 dieną gimnazijoje viešėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstytojai, kurie pravedė "Ateities inžinerijos" nuotolinio ugdymo platformos kūrybines dirbtuves I-IV klasių gimnazistams. Užsiėmimuose taip pat dalyvavo Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro moksleiviai. Mokiniai, padedami lektorių Dovilės ir Manto, mokėsi programuoti mobiliąją programėlę išmaniajam telefonui. 

IT mokytoja Jolanta Leonavičienė

 Norėdami peržiūrėti albumo nuotraukas, spauskite ant žemiau esančio paveikslėlio.

Apps kūrimas

 

CodeWeek2017 pamoka "Prisiliesk prie programavimo"

Informacija

Minint tarptautinę programuotojų  savaitę mūsų gimnazija prisijungė prie Kauno technologijos universiteto organizuojamos akcijos "Tarptautinė CodeWeek 2017 savaitė tavo mokykloje - prisiliesk prie programavimo".  KTU informatikos fakulteto studentas Linas Raičinskis pirmą kartą išbandė mokytojo duoną - kartu su IT mokytoja Jolanta Leonavičiene vedė pamokas "Prisiliesk prie programavimo" Kauno "Vyturio" gimnazijoje. Informacinių technologijų pamokose III-IV gimn. klasių moksleiviai turėjo galimybę išmokti programuoti naudodami žaidimų kūrimo įrankį, tiesiogiai prisiliesti prie kodo redagavimo ir stebėti kiekvieno žingsnio pokyčius išbandant žaidimą patiems. Gimnazistams, kurie nėra pasirinkę programavimo kurso, buvo tikras iššūkis įveikti javascript funkcijas ir sukurti veikiantį žodžių spėliojimo žaidimą. O daugiausiai džiaugsmo patyrė penktokai, pabuvę "tikrais programuotojais", išbandę draugų sukurtus žaidimus "Kartuvės" bei gavę suvenyrų.

Ačiū Linui už suteiktą moksleiviams galimybę susipažinti su programavimu kitu būdu, išplėsti akiratį ir praktiškai įvertinti savo gebėjimus. Nes, kaip pasakė V.Bedžotas, "pats didžiausias malonumas - padaryti tai, ko, kitų nuomone, jūs padaryti negalite".

Informacinių technologijų mokytoja Jolanta Leonavičienė

codeweek2017-collage

Mokiniams - atostogos, mokytojams - laikas tobulėjimui

Informacija

Šiuolaikinėje pamokoje jau nebeužtenka tik lentos ir kreidos. Sparčiai ir užtikrintai į ugdymo procesą įžengė moderniosios technologijos - kompiuteriai, garso ir vaizdo priemonės, išmanieji įrenginiai, interneto technologijos. Kaip mokytojui suspėti su XXI a. mokiniais, kuriuos sudominti mokslu ir motyvuoti mokymuisi tampa vis sunkiau? Suprasdami, kad mokymasis turėtų būti ne tik aktyvus, bet ir įdomus, malonus ir sėkmingas procesas, mokytojai nuolat tobulina IKT naudojimo kompetencijas.

Žiemos atostogų metu sausio 5 d. "Vyturio" gimnazijos mokytojai susirinko į praktinį užsiėmimą "Skaitmeniniai ištekliai pamokoje", kuriame, naudodami planšetinius kompiuterius, susipažino su Android mobiliosiomis programėlėmis. Mokymus vedė informacinių technologijų mokytoja ekspertė Jolanta Leonavičienė, pasidalinusi pamokos vedimo su išmaniosiomis technologijomis metodika ir supažindinusi su planšetinio kompiuterio galimybėmis. Mokytojai ne tik mokėsi dirbti planšetiniais kompiuteriais ir naudotis išmaniosiomis programomis, bet ir patys pabuvo mokiniais - kūrė užsiėmimo taisykles, kėlė uždavinius ir atliko iš anksto parengtas mokomąsias užduotis.

Dvi valandos besimokant pralėkė nepastebimai, mokytojai įgijo asmeninės patirties ir drąsos naudoti išmaniąsias technologijas pamokoje. Mokytojų atsiliepimai pasibaigus mokymams:

"Naudinga pabūti ir mokiniais, ir mokytojais, t.y. pajusti, kaip jaučiasi mokinys, gavęs užduotis. Taip pat gavau metodinės medžiagos, kaip ruoštis pamokai su planšetėmis: taisyklės, instruktažas, parašai, ir t.t."

"Įgijau asmeninės patirties, kaip sunku atlikti sudėtingesnes užduotis, neturint pagrindų. Pirmą kartą naudojausi planšete, todėl man buvo per sunku laiku ir gerai atlikti užduotis."

"Patiko darbui naudingi patarimai, praktiniai užsiėmimai, programėlių pristatymas. Mokymai aktualūs ir norisi daugiau tokiu užsiėmimų, kurių metu patys galim išmėginti IT programėles, mokytis jas taikyti pamokose su mokiniais."

"Mokytis ir būti mokomam yra labai skirtingi procesai: kai moko, tai sužinai, ko dar nežinojai, o kai mokaisi pats, tai sužinai tai, ko negalėjai žinoti, kad nežinai. Tai gerokai rimčiau. Žodžiu, mokytis yra gerai:)"


IT mokytoja Jolanta Leonavičienė

plansetai20170105

 

Kaip tapti išmaniu mokytoju

Informacija

Patarimais, kaip klasėje naudoti išmanius įrankius, dalinasi Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių ir komunikacinių technologijų koordinatorė Edita Rabizaitė ir „Microsoft Lietuva“ švietimo programų vadovė Ingrida Stankevičienė.

Pirmas patarimas: sprendimų ieškokite visur

Kazio Griniaus progimnazijos mokytoja pripažįsta greitą technologijų keitimosi tempą: „Būtina pripažinti, kad technologijos keičiasi itin greitai, o norint jas pasivyti reikia tapti aktyviu jų šalininku socialinėje erdvėje – mokytis iš kitų bendruomenės, grupės narių internete.“

„Taip pat geras žinių šaltinis yra patys vaikai. Moksleiviai visada mielai pasinaudos proga sublizgėti kokiomis nors žiniomis ar kompetencijomis. Jei šie nežino, kartais pakanka kelių raktinių žodžių internete ir problema išspręsta“, – priduria I. Stankevičienė.

Antras patarimas: technologijas naudokite pagal situaciją

Anot I. Stankevičienės, išmanus mokytojas yra tas, kuris geba įrankį pritaikyti konkrečiam scenarijui: „Technologijos niekada nepakeis mokytojo, todėl mokytojas turi tiesiog drąsiai rinktis įrankius bei medžiagą, iš jų susidėlioti savo pamokų scenarijus. Pirmųjų pamokų variantų susidėliojimas gali šiek tiek užtrukti, tačiau kai tik šiek tiek įgusite ir turėsite mėgstamus įrankius, kaip, pavyzdžiui „Office 365“, „OfficeMix“ ar „OneNote“, darbas bus lengvesnis, lankstesnis ir greitesnis. Taip pat tinkamai pagal amžiaus grupę ir klasės gebėjimus parinktos programėlės ar vaizdo medžiaga gali labai sustiprinti pamokos žinutę ir įtraukti moksleivius į diskusiją.“

Trečias patarimas: leiskite vaikams rinktis patinkančias technologijas

Svarbiausia, anot E. Rabizaitės, yra praktika, todėl vaikams turi būti palikta laisvė kurti, rašyti, publikuoti atsiskaitomuosius darbus naudojantis pasirinkta technologija: „Net jeigu pats mokytojas nėra visiškai įsitikinęs, kaip įrankis tiksliai veikia, reikia suteikti kiekvienam moksleiviui galimybę naudoti savo mėgiamą priemonę projektiniams darbams atlikti. Tokiu būdu, ne tik mokinys parodys savo didžiausius privalumus, bet ir pats mokytojas bei bendraklasiai galės išmokti kažką naujo. Tik taip pasitikint technologijomis pedagogams įmanoma tobulėti ir tapti išmaniems. Technologijų diegimas klasėje yra ne tik pedagogų darbas, bet ir moksleivių, o efektyviausia − kai dirbama ir eksperimentuojama kartu.“

Ketvirtas patarimas: kurkite, nes tai naudinga ir smagu

„Visas programėles, kurias galime rasti programėlių parduotuvėse internete, sukūrė tokie patys žmonės kaip ir mes. Mokytojai irgi tai gali. Savo mokymo patirtį bei pedagoginių metodikų išmanymą mokytojai gali išnaudoti kaip didžiulį privalumą ir paprastomis vartotojams prieinamomis priemonėmis sukurti labai paveikų mokymo turinį. Į mokymo medžiagos kūrimą galima įtraukti ir moksleivius, kuriems tokie projektiniai darbai atneš daug džiaugsmo, o mokytojas palaipsniui kaups savo elektroninį vadovėlį, kurį galės bet kada atnaujinti, papildyti ir kitaip aktualizuoti“, – tikina I. Stankevičienė.

Penktas patarimas: būkite drąsūs ir eikite pirmyn

E. Rabizaitės teigimu, pradėti aktyviai naudoti išmanius įrankius gali būti nedrąsu, bet įgudus jie atneš naudos su kaupu: „Vienas svarbiausių mano patarimų kitiems kolegoms būtų patikėti, kad technologijos tarnauja mokytojui ir mokiniui. Suprasti, kad švietime jos reikalingos tiek pat, kiek ir kituose sektoriuose. Svarbu nuolat žvalgytis naujų technologijų panaudojimo būdų.“

Pedagogei antrina ir I. Stankevičienė. Jos nuomone, renkantis įrankius pamokai reikia nenustoti eksperimentuoti. Šiuolaikinius kompiuterius ar programas sugadinti netyčia vartotojui praktiškai neįmanoma, o susidūrus su problema galima tiesiog kreiptis konsultacijos.

Visas straipsnis paskelbtas svetainėje "Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai"

Gimnazija - ilgalaikio projekto "Intelektuali ateities mokykla" dalyvė

Informacija

Vilniaus universiteto Senato salėje 2015 m. birželio 12 d. bendrojo lavinimo įstaigoms buvo įteiktos sutartys dėl ilgalaikio bendradarbiavimo vykdant „Intelektualios ateities mokyklos“ projektą. “Intelektualios ateities mokyklos” projektas skirtas išbandyti mokslininkų sukurtas technologijas praktiškai, kad būtų galima įvertinti jų poveikį švietimo kokybei ir efektyvumui. Intelektualios ateities mokyklos tinklo susitikime dalyvavo 16 mokyklų ir gimnazijų, kurios tapo Vilniaus universiteto partnerėmis įgyvendinant 2015–2019 m. tyrimų programą „Išmaniųjų technologijų taikymo mokymui, mokymuisi ir kultūrinei terpei tyrimai“, kuriant intelektualią ateities mokyklą (IAM).

Iškilmingame bendradarbiavimo sutarčių pasirašyme dalyvavo mūsų gimnazijos direktorė Aleksandra Bancevičienė ir informacinių technologijų mokytoja Jolanta Leonavičienė. Naujuoju projektu siekiama iš esmės pagerinti švietimo kokybę ir efektyvumą diegiant mokyklose intelektualias technologijas. Per penkerius metus bendradarbiaujant su Vilniaus Universitetu bus sukurtos ir išbandytos išmaniosios programėlės mokymosi stiliui bei kitiems mokinių poreikiams nustatyti, personali mokymosi aplinka, ir  individualizuoti mokomieji scenarijai. 

IAM projekto sklaida vykdoma svetainėje http://iam.emokymasis.com

Projekto "Intelektuali ateities mokykla" koordinatorė gimnazijoje Jolanta Leonavičienė

 

iam 1

 

 

IKT įrankiai pamokoms ir kūrybai

Informacija

Išmaniųjų technologijų taikymas mokymui ir mokymuisi iš mokytojų pareikalauja daug laiko ieškant tinkamų IKT įrankių pamokoms. Pasinaudokite kitų mokytojų sukauptais resursais, išbandykite patys ir rekomenduokite savo kolegoms bei mokiniams.  Rekomenduojamos priemonės padės ugdant 21-ojo amžiaus mokymosi įgūdžius. 

21st class

Skaitmeninė kompetencija minima kaip vienas svarbiausių XXI amžiaus gebėjimų. Šie gebėjimai susiję su kūrybiškumu ir atvirumu inovacijoms, atsakomybe ir produktyvumu, bendravimu ir bendradarbiavimu, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, metapažinimo įgūdžiais. Straipsnis "Skaitmeninė kompetencija ir skaitmeniniai žaidimai ugdymo procese" apie praktinį XXI amžiaus gebėjimų ugdymo pamokose pavyzdį Nidos vidurinėje mokykloje.

Žemiau siūlomi įrankiai tinka kompiuteriams ir išmaniesiems įrenginiams.


Mokymo resursų albumai

Interactive Teaching Resources

Albume "Interactive Teaching Resources" inovatyvūs mokytojai iš viso pasaulio dalinasi savo mėgstamais interaktyviais IKT įrankiais ir ištekliais pamokoms. Jūs galite ne tik juos išbandyti, bet ir įkelti savo įrankius, kuriuos naudojate patys bei rekomenduojate kolegoms.

Adresų saugykla Diigo

Adresų žymėjimo svetainėje Diigo.com galite susikurti savo mėgstamiausių įrankių adresų sąrašus, jais dalintis su kolegomis. Arba pasinaudokite sąrašais, kuriuos rekomenduoju mūsų gimnazijos mokytojams:

Kūrybiškų klasių laboratorija

Svetainėje "Kūrybiškų klasių laboratorija" dalijamasi pedagoginės praktikos naudojant planšetinius kompiuterius pavyzdžiais.

Bendradarbiavimo priemonės mokiniams ir mokytojams

Pristatoma 20 bendradarbiavimo įrankių, kurių nereikia parsisiųsti į savo kompiuterį. Šią kolekciją sukūrė Kelly Walsh iš Emerging Ed Tech

Svetainė iKLasė.lt - išmaniosios technologijos šiuolaikinėms pamokoms

Šioje svetainėje iKlasė.lt rasite daug idėjų, projektų aprašymų ir įrankių darbui su Apple išmaniosiomis technologijomis. Rekomenduojami įrankiai puikiai veikia stacionariuose kompiuteriuose, tačiau dirbant su Samsung planšetiniais kompiuteriais visada galima kūrybiškai pritaikyti kolegų patirtį.


 Mokomieji žaidimai pamokose

Šie įrankiai padės mokytojui sukurti testus, dėliones, aktyvias korteles mokymui ir apklausoms taip įtraukiant vaikus į jiems priimtiną žaidimo formą. Galite pasinaudoti kitų mokytojų jau sukurtomis priemonėmis.

Jigsaw Planet

Mėgstate dėlioti puzle? Galite užsiregistruoti ir sukurti savo dėlionę arba dėlioti kitų sukurtas Jigsawplanet.com internete nemokamai. Priemonė tinkama vaizduotei, atminčiai lavinti.

 Interneto platformos video žaidimams kurti

Rekomenduojamos priemonės padės įgyti pradinių programavimo  įgūdžių ir pagelbės mokytojams ugdant mokinių  21-ojo amžiaus mokymosi įgūdžius. Priemonės paskelbtos tinklaraštyje "Educational Technology and Mobile Learning":

  1. GameSalad
  2. Gamestar Mechanic
  3. Pixel Press
  4. Scratch 

IT mokytoja ekspertė Jolanta Leonavičienė

   

Gimnazijos savitumas  

Įgyvendinami Katalikiškojo ugdymo sistemos sampratos elementai: liturgija, vertybinio ugdymo(si) programa, apimanti salezietišką prevencinę ugdymo sistemą, kryptingą meninį (muzikinį) ugdymą, rekolekcijas, socialinę-karitatyvinę veiklą.
   

Olweus sertifikatas  

"Vyturys" - sertifikuota Olweus vardo gimnazija 2015-2017 m.
   

Saugesnis internetas  

   

Paauglių tėvams  

Tėvams apie paauglių elgseną, ryšio su vaikais stiprinimą bei psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją
   

Vaikų linija  

Psichologinė pagalba vaikams ir paaugliams
   
© Kauno „Vyturio“ gimnazija, 2018 m.