Kaip tapti išmaniu mokytoju

Informacija

Patarimais, kaip klasėje naudoti išmanius įrankius, dalinasi Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių ir komunikacinių technologijų koordinatorė Edita Rabizaitė ir „Microsoft Lietuva“ švietimo programų vadovė Ingrida Stankevičienė.

Pirmas patarimas: sprendimų ieškokite visur

Kazio Griniaus progimnazijos mokytoja pripažįsta greitą technologijų keitimosi tempą: „Būtina pripažinti, kad technologijos keičiasi itin greitai, o norint jas pasivyti reikia tapti aktyviu jų šalininku socialinėje erdvėje – mokytis iš kitų bendruomenės, grupės narių internete.“

„Taip pat geras žinių šaltinis yra patys vaikai. Moksleiviai visada mielai pasinaudos proga sublizgėti kokiomis nors žiniomis ar kompetencijomis. Jei šie nežino, kartais pakanka kelių raktinių žodžių internete ir problema išspręsta“, – priduria I. Stankevičienė.

Antras patarimas: technologijas naudokite pagal situaciją

Anot I. Stankevičienės, išmanus mokytojas yra tas, kuris geba įrankį pritaikyti konkrečiam scenarijui: „Technologijos niekada nepakeis mokytojo, todėl mokytojas turi tiesiog drąsiai rinktis įrankius bei medžiagą, iš jų susidėlioti savo pamokų scenarijus. Pirmųjų pamokų variantų susidėliojimas gali šiek tiek užtrukti, tačiau kai tik šiek tiek įgusite ir turėsite mėgstamus įrankius, kaip, pavyzdžiui „Office 365“, „OfficeMix“ ar „OneNote“, darbas bus lengvesnis, lankstesnis ir greitesnis. Taip pat tinkamai pagal amžiaus grupę ir klasės gebėjimus parinktos programėlės ar vaizdo medžiaga gali labai sustiprinti pamokos žinutę ir įtraukti moksleivius į diskusiją.“

Trečias patarimas: leiskite vaikams rinktis patinkančias technologijas

Svarbiausia, anot E. Rabizaitės, yra praktika, todėl vaikams turi būti palikta laisvė kurti, rašyti, publikuoti atsiskaitomuosius darbus naudojantis pasirinkta technologija: „Net jeigu pats mokytojas nėra visiškai įsitikinęs, kaip įrankis tiksliai veikia, reikia suteikti kiekvienam moksleiviui galimybę naudoti savo mėgiamą priemonę projektiniams darbams atlikti. Tokiu būdu, ne tik mokinys parodys savo didžiausius privalumus, bet ir pats mokytojas bei bendraklasiai galės išmokti kažką naujo. Tik taip pasitikint technologijomis pedagogams įmanoma tobulėti ir tapti išmaniems. Technologijų diegimas klasėje yra ne tik pedagogų darbas, bet ir moksleivių, o efektyviausia − kai dirbama ir eksperimentuojama kartu.“

Ketvirtas patarimas: kurkite, nes tai naudinga ir smagu

„Visas programėles, kurias galime rasti programėlių parduotuvėse internete, sukūrė tokie patys žmonės kaip ir mes. Mokytojai irgi tai gali. Savo mokymo patirtį bei pedagoginių metodikų išmanymą mokytojai gali išnaudoti kaip didžiulį privalumą ir paprastomis vartotojams prieinamomis priemonėmis sukurti labai paveikų mokymo turinį. Į mokymo medžiagos kūrimą galima įtraukti ir moksleivius, kuriems tokie projektiniai darbai atneš daug džiaugsmo, o mokytojas palaipsniui kaups savo elektroninį vadovėlį, kurį galės bet kada atnaujinti, papildyti ir kitaip aktualizuoti“, – tikina I. Stankevičienė.

Penktas patarimas: būkite drąsūs ir eikite pirmyn

E. Rabizaitės teigimu, pradėti aktyviai naudoti išmanius įrankius gali būti nedrąsu, bet įgudus jie atneš naudos su kaupu: „Vienas svarbiausių mano patarimų kitiems kolegoms būtų patikėti, kad technologijos tarnauja mokytojui ir mokiniui. Suprasti, kad švietime jos reikalingos tiek pat, kiek ir kituose sektoriuose. Svarbu nuolat žvalgytis naujų technologijų panaudojimo būdų.“

Pedagogei antrina ir I. Stankevičienė. Jos nuomone, renkantis įrankius pamokai reikia nenustoti eksperimentuoti. Šiuolaikinius kompiuterius ar programas sugadinti netyčia vartotojui praktiškai neįmanoma, o susidūrus su problema galima tiesiog kreiptis konsultacijos.

Visas straipsnis paskelbtas svetainėje "Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai"

   

Gimnazijos savitumas  

Įgyvendinami Katalikiškojo ugdymo sistemos sampratos elementai: liturgija, vertybinio ugdymo(si) programa, apimanti salezietišką prevencinę ugdymo sistemą, kryptingą meninį (muzikinį) ugdymą, rekolekcijas, socialinę-karitatyvinę veiklą.
   

Olweus sertifikatas  

"Vyturys" - sertifikuota Olweus vardo gimnazija 2015-2017 m.
   

Saugesnis internetas  

   

"Vyturio" pradinukai  

"Vyturio" gimnazijos pradinių klasių svetainė
   

Paauglių tėvams  

Tėvams apie paauglių elgseną, ryšio su vaikais stiprinimą bei psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją
   

Vaikų linija  

Psichologinė pagalba vaikams ir paaugliams
   
© Kauno „Vyturio“ gimnazija, 2017 m.